Onsdag sjätte juli 2011


Idag har vi, som sagt var, varit i Dornbirn på förmiddagen. Medans Smilla låg i vagnen och sov gick jag i lite butiker. Hittade en del fina grejer, men hade inte så mycket tid på mig och hade ju vagnen.. Fast lyckades faktiskt få med mig en liten påse med reafynd ;) Visar strax!

Sen gick vi till en uteservering i väntan på tåget. Jag svängde snabbt in på Sütterlüty, typ ica och coop, och köpte ingredienser till dagens lunch. Efter lite funderingar och förslag från mina underbara morföräldrar så blev det till slut korv stroganoff, och potatismos. Korv stroganoffen smakade i stort sett som hemma och potatismoset. Oh my vilket potatismos. Inte för att skryta, men det var gudomligt ;)

Günther, snubben med poolen och huset på kullen, åt med oss. Han stod och kollade nyfikett när jag lagade mat, ja Christine också.. Och sånt gillar inte jag, vill knappt ha mamma i närheten när jag lagar mat ;) Till råga på allt så är Günther utbildad kock, han jobbar dock som pilot. Men han gillade det i alla fall! Elisabeth också, hon älskade det!

Efter maten gick vi och la oss vid hans pool. Bilderna är dock från förra gången. Nu på kvällen har vi ätit varma mackor och jag ska nu slå på ett avsnitt oth (har börjat om från allra första början, har tyvärr inte tillgång till annas fina boxar ;) men datorn funkar:)).

Sen väntar John Blund med en stor dos sömn, för imorgon ska jag sova läääääääänge!

Sovgott!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0