2017-05-30, 17:41

Hej mina skatter! Nu är ännu en helg över. Haft en så fin helg! Började fredagsfeelingen med caesarsallad och kladdkaka till lunch med mina toppenpluggkompanjoner Johanna och Kajsa. Sen käkade vi glass i stan och firade att vi i princip var klara med allt plugg.
 
Därefter cyklade jag hem och mötte upp Jens. Wiho!! Fredag på riktigt så fort jag får kramas med honom. På kvällen for vi hem till Emma och drack lite vin med nice sällskap!
I lördags skulle vi på utflykt men vädret var inte toppenfint, tyvärr... Såååå vi packade in massa kartonger i bilen och styrde den mot Ersboda för lunch.
 
Köpte denna UNDERBARA glass på Frasses, mjukglass med hjortronsylt!!!! Knappt hört något bättre. Mmmmm. Sen styrde vi bilen mot Piteå för att gå på inflyttningsfest och kramas med kompisar.
Igår pluggade jag det absolut sista för nu och hängde med min lillasyster! Bjöd henne på middag också:):)
 
Vi käkade sallad med gul vattenmelon, (svenska!) tomater, paprika, sallad, fetaost och en dressing gjord på chiliflingor, citron, dijonsenap, honung och kryddor.
 
Kokade lite sojabönor som jag bara smaksatte med lite smör och flingsalt.
 
Sen en limeaioli (obs! köpes, men Mannerströms är grymt god).
 
Hade snabbmarinerat lite frysrensarkött i dijonsenap, citron, balsamvinäger och en massa olika kryddor.
 
Därefter det godaste!! Spetskål som jag ugnsbakat och sen hällt umamismör över! Hör ni så gott!! SÅ nice grej. Detta måste ni göra! Här har ni receptet! Gör det. Nice tillbehör till allt grillat i sommar!
Nu är det detta livet består av resten av veckan (med undantag för morgondagens redovisning). Flyttpackning, flyttstädning och ibland en tekopp ute på balkongen. Imorgon anländer min mamma och ska hjälpa mig med städandet. Sen på fredag rullar flyttlasset när våra snubbar kommer med släpet. Ser så mycket framemot detta.
 
MEN först ska jag rulla iväg och käka middag och kramas med mina kompisar. Och imorgon ska vi käka middag med klassen. Mycket fina grejer i veckan med andra ord. Vi ser väl när jag kikar in igen. Troligtvis när flytten är klar. Ha det fint kompisar:)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0