2016-10-14, 12:45

 Hej hörrninini! Kolla vad fin solen var en dag när jag cyklade hem förra veckan! Hade varit och hälsat på Johanna i hennes mysiga lägenhet.
Vi drack te, fikade och pratade om allt mellan himmel och jord. Alltifrån husköp till tentaångest. En sån där härlig stund som gör en alldeles varm inombords och att energin bubblar när jag cyklade därifrån. Så himlahimla fint!
Hade en liknande känsla efter att ha lunchat med, min andra kompis som heter Johanna dagen efter. Vi åt indisk buffé och drack kaffe. Därefter cyklade jag hem för att möta min pojkvän som kom ner för att hänga med mig under helgen.
På fredagen gick vi på hattfest. Lördagen startade vi långsamt i soffan innan vi kockade ihop fried rice med shitakesvamp till lunch. Matlagning var temat för våran helg. Till middag kände vi för massa olika rätter, så vi bestämde oss för att laga två var. Det slutade med att vi åt två till lördagsmiddag och två till söndagslunch. Mmmm så goda rätter allihopa. Så kul laga mat tillsammans. Laga mat och sen bara kura ihop sig i soffan och se en bra film (da vinci koden denna gången).
Söndagkväll fortsatte jag på filmtemat och såg "änglar och demoner". Käkade en äggmacka och broderade. Alltså HALLÅ vad gott det är med äggmackor!!!! Varför har ingen sagt detta?????? Dessa kokades PERFEKT länge. Dock oklart hur länge det är pga missade när det började koka och tänkte "äh jag gör klart det här sen är dem nog klara". Mmmmm saknar pga alla är slut nu://
 
Andra saker som skett:
Har pratat med bästis, som jag snart får kramas med!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fortsatt min besatthet av "Gilmore Girls" heheh
Fördrivit ett föreläsningshål med att promenera och käka lunchlåda med tjejerna hos Amanda.
Käkat tomater, balsamvinäger, olja, havssalt, persilja och fetaost till kvällsfika ÅH MMMM.
Poppa popcorn i panna och sen hälla på smält smör och massa salt åh MMMMM vad gott!!
Käkat falafeltallrik till lunch under ett grupparbete mmm gott.
I onsdags åkte jag bil mot piteyoooo med min mamma. Det var kalasfint. Livet är alltid ett äventyr med henne. Aldrig en tråkig stund. Fan vad hon är bäst alltså. Bästabästabästa.
SÅ nu är jag hemma i lilla staden. Igår åt jag middag med min släkt (nåja, större delar av i alla fall) hos min mormor och morfar, kroppkakor mmmm. Sen åt vi tårta pga min mormor fyller år imorgon. Sen for jag, min pojkvän, mina syskon och min pappa till min farmor för hon fyllde år igår!! Mer tårta mmmm. Så fint med en riktig mysig släkteftermiddag.
Igår städade jag lägenheten grundligt istället för att plugga pga standard grej att göra hehe. Idag varvar jag plugget med att läsa boken ovan hmmmm gissa vad det blir mest av.....
MEN nu kommer min snubbe hem SÅ jag ska kramas med honom och fira helg. WIHOOOO! Hejdå.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0