Min hemresa, i bild - tidsinställt


Kändes aningens ovant att tilltalas som Emma. Fast mellan Arlanda och Kallax fick jag heta EmmaAmanda.

Eftersom att tågkonduktören som lurade mig, gav mig franc, som vore värdelösa i Prag och Stockholm så gjorde jag mig av med dessa i Zürich. Det fick bli en liten Ben och Jerry och världens kanske godaste schweiziska nötnougat.

När vi skulle boarda planet hamnade jag bakom ett svenskt par och plötsligt blev jag jätteglad. Jag stod näranära och nästan sög i mig deras svenska ord. Var nära att jag sa, hej jag är från Sverige. Sen insåg jag att det skulle nog inte bry sig om det, skulle bara skapa en pinsam situation. Så jag stod bara där nära dem och försökte flasha mitt svenska pass. Bara för att visa att jag också kan svenska. Jag tror inte de såg det.

Under mina fyra timmar i Prag hann jag med några svängar runt om på flygplatsen. Hann även med att äta mackan som bästa Elisabeth gjort åt mig. Sen höll datorn mig sällskap vid gaten.

Czech airlines är även de himla bra. Bra benutrymme och goda mackor, samt gott te och god juice. Inte illa pinkat må jag säga!

Väl framme i Sverige, på Arlanda gick jag till pizzahut, svettig som få efter att ha släpat på resväskan och mitt övriga bagage genom i stort sett hela flygplatsen, där beställde jag pizza och en dricka. Sen gick jag till gaten och läste expressen, aftonbladet och svenska dagbladet samt åt choklad. En himla bra vänta-på-flyget-kombo det dära.

Sen landade jag på Kallax och fick kramas med mina finaste bästa föräldrar. Så fort jag såg de så var allt precis som vanligt. Inget hade förändrats och ingen tid hade gått. Vi ställde oss och väntade på min väska, som aldrig kom. Så vi fick prata med en SAS-kvinna, som sa att den var i Skellefteå, pappa drog dåliga skämt och vi skrattade. Sen skuttade vi till bilen och körde hem.
(bilden är från sist då jag var på kallax, då vi väntade på mami)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0