2014-12-12, 11:12

Fick mejl med adressanten antagning.se i veckan. "Du har blivit antagen till utbildningen du sökt och måste svara"
 
"Utbildningen" som det syftas på är alltså vårterminens kurser. Som jag är så peppad på!!
 
Den pågående kursen är helt ok nice. BETYDLIGT bättre än föregående dötrista pga nästan uteslutande filosofi/gamla farbröder/tråkiga måste-kunna-för-fortsatta-universitetsstudeie-grejer. Men inte heja-åååh-vad-fint-att-studera-BRA. Men hörrni. Snart! När våran vårtermin börjar (obs! denna slutar 19 januari) så kommer det.
 
SVENSKA! ENGELSKA! MATEMATIK! Ok. Inte SÅ peppad på matten. Men svenskan!! Engelskan!! Ska fan få lära mig riktiga saker. Ska i framtiden svänga med grammatiska formler, matematiska uträkningar och sen översätta allt. FAN vad fint!!!!
 
Tänk ändå hörrni. Att jag i framtiden ska få lära människor saker. Och inte bara människor. Vår framtid!!! Är så taggad. Peppad. OCH livrädd!!! Dock sisådär sju terminer kvar SÅ EEEH behöver ej panika redan......
 
Har liksom diskuterat mina barns barn-till-lärar-framtid med min mamma. Obs! hon strejkade när jag började skrika "du älskar inte mina barn" efter att jag hållit en femtonminuters lång monolog om ifall det kommer vara synd om barnen eller en soft grej pga cool mamma (mamman=jag).
 
Jonämen livet alltså.
 
Btw. Jag tackade JA till "utbildningen jag sökt". Fortsätter alltså på denna lilla resa.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0