2012-01-20. 23:10

På praktiken har jag kramat, busat, pratat och hjälpt oerhört fina barn hela dagen.
Jag har ingen fast plats där utan springer runt lite överallt, men vad gör det? Ännu mer fina barn att tycka om och förundras över.

Det är ofattbart hur hemma man kan känna sig efter bara några dagar på ett nytt ställe. Hur barnen kan bli så självklara och fina efter bara några stunder tillsammans.
Praktiken kom vid precis rätt tillfälle, just då jag behövde den. Få komma undan skolan litegrann och få chansen att ta det lugnt. Umgås med dessa barn, se deras glädje, höra deras åsikter och synpunkter. Barnen är verkligen otroligt fina.
Igår fick jag en teckning (en av många) som var till "verldens besta fröken". Idag såg barnet, som ritat den, mig när jag var rastvakt och kom utspringade och gav mig världens kram. Hur gulligt?

Barn är verkligen underbara, inte bara barnen på skolan utan även de fina jag har hemmavid!

Efter praktiken gick jag direkt till dagis och hämtade upp min favoritkille. När han såg mig skrek han "AMANDA KOMMER!!!" och sen kom han utspringande till mig med ett stort leende. Älskadeälskade prinsen. Jag tog med mig honom hem och här har han varit tills det blev läggdags. Vi har bakat födelsedagstårta, spelat wii, slagit in paket, ätit, busat, pratat och myst. Vi har umgåtts hela dagen helt enkelt, och jag kunde inte vara lyckligare över det. Han är verkligen världens finaste.

Och igår så tog jag med mig syster in till stan. Bjöd henne på gofika och strosade runt. Vi provade kläder, hon fick massa nya örhängen av mig, jag fyndade två tröjor och vi köpte present till vår bror. Alldeles för långt efter läggdags (för henne) gjorde jag kvällsfika till oss och vi pratade om livets stora mysterier. Hon är även hon alldeles underbar.

Barn är, kortsagt, bland de finaste som finns.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0