Himla mycket text om en och samma sak - gårdagens väder.


Lugnet före stormen - bokstavligt talat.

Är hur himla trött som helst, skulle lätt kunna somna.. Har redan hunnit ta en liten powernap på förmiddagen. Hur som helst så hade jag tänkt uppdatera lite nu. Har ju varit ganska tomt här de senaste dagarna.

Kan börja med gårdagens väder.. Till en början var det fint shortsväder (det vet ni dock redan). När jag sen skulle traska ner till stan så böt jag dock, efter Christines råd, om. Drog på mig ett par jeans som jag vek upp och balleriandojor för att kompensera upp det hela litegrann. När jag sen skulle gå föreslog Christine att jag skulle ta ett paraply. Det kände jag ver lite väl mycket, så svarade med att jag är svensk så jag klarar nog av regnet.. Där fick jag så jag teg.

N
är jag gick omkring i stan var vädret hur underbart väder som helst, satte mig på en uteservering och åt glass samt drack iste. Mysigt värre faktiskt! När jag sen skulle börja gå tillbaka så började det småregna. Ääh tänkte jag och drog fram kameran för att föreviga det hela. Strax därefter började det spöregna, jag tyckte till en början att det var gode mysigt. För det var bara små, lätta och varma droppar. Sen ändrades det dock helt och hållet, det började blåsa helt otroligt och regnet gjorde nästan ont. Löv och grus flög. Eftersom att jag har ungefär 15 minuters promenad så hann jag bli soaking wet. Helt otroligt, som att jag hade hoppat ner i sjön med alla kläder och allt på mig. Ni kan nog inte förstå hur mycket det regnade och hur blöt jag verkligen blev. Kan säga så här, jag kunde vrida ut alla mina kläder, inklusive trosorna. Ingenting har torkat, än.. Min väska, börs och allt annat är fortfarande fuktigt och kläderna samt skorna är dyngsura, fortfarande.. Det beror dock på att det är så jäkla fuktigt här.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0