Sjutton timmar, fyra länder, tre tågresor, tre flyg och två bilresor senare….

I måndags stod min väckare på 4.25 och vid 5 åt jag frukost. En biltur och sen stod jag på tågstationen i Bregenz. Tre tågresor (där konduktören lurade mig på ca 300kr) senare befann jag mig på flygplatsen i Zürich. En liten sväng där och sen satt jag på mitt första flyg för dagen. Illamående men lycklig.


Flyget tog mig till Prag. Under resan satt kvinnan brevid mig och bläddrade i en Prag-bok, jag såg hur hon spanade efter bra restauranger, granskade alla sevärdheter och museer, tittade efter bra ställen för shopping. Jag var inte det minsta avundsjuk. I min hand fanns ingen guidebok, för min slutdestination var ingen turistort eller storstad. Min slutdestination är det ställe som ligger mig närmast om hjärtat. Jag kan alla småvägar, vet vars närmsta affär är, vart museet och biblioteket är. Min slutdestination var Sverige, min säng, mitt hem och min familj.

 

Jag vandrade fram och tillbaka på Prags flygplats i cirka fyra timmar. Jag gick och log för mig själv, tanken på att snart, snart är jag hemma, hemma i mitt rum med min hund och alla mina bästa. Jag låtsades inte ens att jag var påväg till Abu Dhabi, Paris eller Tunisien. Som jag vanligtvis brukar göra när jag är på flygplatser. Piteå kändes som det bästa och rätta målet.

 

På flyget mellan Prag och Stockholm var min lycka ett faktum och när jag insåg att vi flög över svensk mark visste jag inte vars jag skulle ta vägen. Svenskar, hemma, svenska och Norrbotten here I come.

 

Kort och gott så befinner jag mig, sen i måndags, på hemmaplan och här lär jag stanna resten av sommaren. Dock in te mig emot!

 

Mitt beslut att åka hem var mitt alldeles egna beslut och anledningarna tänker jag inte avslöja här. Det enda jag säger är att det här var det rätta och precis det jag behövde.

 

Jag hade tänkt vänta med att blogga tills på lördag, då jag egentligen skulle kommit tillbaka från bergen. Men nu har jag likasåväl skrivit hejna, så då får ni det nu.

 

Under helgen ska jag uppdatera er med bilder, lite shopping och en update om vad jag sysselsatt mig med så här första veckan tillbaka i verkligheten.

Kommentarer
Postat av: Elin felin

Välkommen hem Amanda! :-)

Låter som att det var helt rätt beslut att ta. Nu får du börja stå ut med oss här hemma igen ;-)

2011-07-21 @ 23:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0