thirty day challenge, day seven

Dag 7, favoritresa.

Vilken svår fråga, jag älskar alla resor! Resa och få uppleva andra kulturer, prata engelska och träffa nytt folk. Bara grejer som jag älskar. Vad gäller resor så drömmer jag mig ofta bort och i fantasin har jag varit överallt. Jag älskar att resa, förhoppningsvis dröjer det inte så länge till nästa:)

För att återgå till ämnet, min favoritresa. Här måste jag nog säga två. Inte så förvånande så blir det Kandalaksha och Malta. Jag tror inte jag behöver säga så mycket om någon utav dessa. Ni vet redan det mesta, så mycket som jag pratar om dem. Men de var bland det bästa jag gjort, att åka dit. Till båda ställena alltså. I kanda träffade jag människor som jag nu älskar och som är som en andra familj, jag lärde mig älska staden och även landet.

Även på malta lärde jag känna en massa nya människor, men främst så lärde jag känna mig själv. Det var tre fantastiska veckor. Jag älskade speciellt på morgonen och eftermiddagen när jag promenerade till och från bussen. Fick i godan ro strosa omkring på gatorna i Gzira och upptäcka nya kvarter och affärer. Älskar ju att prata engelska, så ibland bara för att jag ville snacka lite frågade jag någon om vägen. Fast jag mycket väl visste vars jag skulle.

Jag skulle mer än gärna ta med mig min familj eller mina vänner och åka till malta och visa dem landet. Visa vars jag har bott och handlat, vars jag gick skola och låta dem träffa min värdfamilj. Jag vill visa dem allt.

Till kandalaksha skulle jag också vilja ha med mig dem. Men då speciellt min familj. För några av mina kompisar har ju redan varit där. Och det känns inte direkt som ett ställe man far ett kompisgäng till. Då satsar jag nog mer på malta.

blev mest malta bilder, men äh..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0