2016-02-24, 12:42

1. Vad heter du?
Amanda Eriksson

 

2. Vad kallas du för?
Amanda, Mandis, Amerika, Manda, 

 

3. Vad vill du att folk ska kalla dig?
Amanda?? Har inget kul smeknamn än så länge SÅ.

 

4. Vad gör du just nu?
Väntat på min kusin, ska följa henne och besikta bilen! Sen ska vi dricks kaffe och surra, och så måste jag plugga också!

 

5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu?
Kramas!! Och helst vara klar med allt plugg heh. 

 

6. Vad har du på dig?
Svarta jeans (andra dagen i rad!!! sker aldrig), tjocksockar (oklart stt min padda rättade det till tjocklekar??????), en grå polo och sen en rosa underställströja över det hehe. /mvh frusen person.

 

7. Vad har du gjort idag?
Vaknade av en hejdå-puss. Sen somnade jag om, och klev upp vid nio för att käka frukost mmmm. Lyssnade på en podd, sminkade mig osv. Nu har jag pluggat, läst lite, ritat lite (obs!! i målarbok EJ på frihand ojojojojoj......) och SÅNT DÄR ni vet. Nu har precis jag precis pussats hejdå igen, och väntar som sagt på min kusin!

 

8. Vad var det roligaste med din dag?
Hmmmmm åssit??? Nä haft en rätt mysig dag so far faktiskt! Dock inte slut än ju:):)

 

9. Vad var det tråkigaste med din dag?
Vet inte???? En väldigt kall dag idag:( Fryser in i själen känns det som:///

 

10. Om du tittar åt höger, vad är det du ser?
En vägg. Tittar jag jättemycket åt höger ser jag en badrumsdörr och en garderobsdörr. Samt ännu mer så ser jag en ytterdörr. Många dörrar här:)

 

12. På tal om höger, är du vänsterhänt eller högerhänt?
Högerhänt.

 

13. Om du hör ordet perfekt, vad förknippar du det med?
Mission impossible. Inte som i filmen utan som i omöjligt. If you didn't get that.

 

14. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Alla juuuuu. Men föredrar sol, oavsett årstid!

 

15. Vilken högtid är din favorit, julen, midsommar, påsk etc? Och varför?
Julen. För att den är så mys.

 

16. Beskriv den perfekta outfiten?
Vet inte:) Något skönt, fint, nice, coolt. Som jag med andra ord:):):):)

 

17. Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda svenska folket ifrån genom att banna, som t ex gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc?
Hur många gånger har man inte tänkt "WTF???" för att några år senare gå klädd i just det. Sååååå inget???

 

18. På tal om mode, din favoritbutik?
Vettefan???? Så dålig på sånt ju:////

 

19. Favoritplagg som du har i garderoben? Får gärna illustrera med bild.
Hmmmmm. Kanske min nya klänning och kappa som jag hämtade ut på posten i måndags??? Inte använt de än sååå känns spännande hehe.

 

20. Favoritoutfit som du har haft på dig hittills i ditt liv?
??????

 

21. Favoritplagg på en man?
Hmmm. Stickat är ju alltid en jävla hit.

 

22. På tal om killar, vad föredrar du, svenskar eller utländska?
Jag föredrar min kille:)

 

23. Beskriv en egenskap hos en man som du skulle vilja ha, t ex mörk röst, synliga ådror etc.
Askonstig. Har gjort ett jäkla kap med andra ord pga konstigaste jag vet:)

 

24. Vad är det mest romantiska en kille gjort för dig?
Överraskat mig på flygplatsen. Fortfarande inte smält detta??? Ojoj.

 

25. Vad är det mest romantiska du gjort för en kille?
Oj, jag vet inte??? Skrev ett kärleksbrev i julas hehe. Räknas det??

 

26. Vad är den perfekta presenten? Ifall du skulle fylla år imorgon.
Fyller ju år imorgon såatteee hehe. Önskar mig cirkaaaaaa inget. Vill mest bara ha kramar och få hänga med alla jag tycker om. Det är det finaste jag vet.

 

27. Vad är den hemskaste presenten du fått?
Tanken som räknas juuuuu hallå. Men vet inte. Lyssnade på en podd häromdagen där de snackade om detta. En tjej hade då fått en tråd där en snubbe (hennes ex) hade trätt på sina utdragna visdomständer som ett halsband pga då skulle hon "alltid ha honom nära".. Hade jag fått det så hade nog det varit den värsta presenten:)

 

28. Cola eller fanta?
MJÖLK!!!!

 

29. Choklad eller sur/salt godis?
Choklad mmmmm.

 

30. Sallad eller McDonalds?
Sallad mmmmmmm.

 

31. Myskväll eller utekväll?
En av varje :))))

 

32. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?
Bäst är väl ändå en KOMBO av de tu.

 

33. Pengar eller kärlek?
Love conquers all

 

34. Tåg/buss eller bil?
Buss är mys juuuu MEN känns som en lite mindre evighet ibland när jag sitter någonstans i skogarna:///

 

35. Bloggen, instagram eller twitter?
Instagram, för att det är så mysigt. 

 

37. The Notebook eller Fast and the furious filmerna?
Notebook. Men kände just nu inte för någon av dem:////

 

38. Roligaste fyllehistoria?
Vet inte???? Haft så random fyllor på senaste hehe.

 

39. Pinsammaste fyllehistoria?
Och den skulle jag skriva här? Do not think so:))

 

40. Om du läser bästa vän, vem tänker du då på?
Åh Charlotte! Och mamma såklart!!! Jens! Men också flera andra. Älskar att ha många kompisar! Bästa någonsin ju!!

 

41. En vacker mening som har fastnat hos dig?
I staden jag trodde att jag träffat alla fick du mitt hjärta att stanna.

 

42. Dra ett skämt?
Alla barnen sprang ifrån kannibalerna, förutom Arne - han blev chili con carne.

 

43. Något som du vill uppleva i livet som du inte hunnit göra än?
Ta examen, skaffa ett riktigt jobb, flytta ihop, skaffa kiddos osvosv. You know the story.

 

44. Nämn tre saker på din att-göra-lista?
Skriva introduktionen till min kvantitativa studie, skriva inköpslista för bskningen inför imorgon, förbereda morgondagens fältstudie och SÅNT DÄR.

 

45. Beskriv din favoritscen från en film/serie alt. länka med youtube.
Älskar i sista avsnittet av vänner, när Ross lyssnar på Rachels meddelande på sin telefonsvarare och så skriker han "DID SHE GET OFF???????" sen står hon bakom honom "I got off". Ååååh! Gråter alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0