2013-12-02, 23:02

1. Vad heter du?
Amanda Eriksson

 

2. Vad kallas du för?
Amanda, Mandis, Mando. 

 

3. Vad vill du att folk ska kalla dig?
Amanda?? Har inget kul smeknamn än så länge SÅ.

 

4. Vad gör du just nu?
Tittar på säsongsfinalen av nugammalt och käkar knäckebröd + dricker nyponsoppa.

 

5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu?
Jag vet inte? Har noll inspiration/fantasi.

 

6. Vad har du på dig?
Jeans och polo. Sexy as hell.

 

7. Vad har du gjort idag?
Käkat frukost framför så mycket bättre, diskat + städat, byggt ihop en tallrikshylla, promenerat, hämtat ut paket, barnpassat, kokat soppa för flera veckor framöver + fryst in i massa matlådor osvosv.

 

8. Vad var det roligaste med din dag?
Att min middag blev jättegod. Sämst dag idag.......

 

9. Vad var det tråkigaste med din dag?
Tråkiga besked. Det var det sämsta. Tråkigaste as in jag dör av tristess var när jag dammsög. Astrist ju.

 

10. Om du tittar åt höger, vad är det du ser?
Min julstjärna <33 

 

12. På tal om höger, är du vänsterhänt eller högerhänt?
Högerhänt.

 

13. Om du hör ordet perfekt, vad förknippar du det med?
Mission impossible. Inte som i filmen utan som i omöjligt. If you didn't get that.

 

14. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Älskar alla, och att vi har fyra så olika årstider.Dock klappar mitt hjärta lite extra för hösten. Vintern är fin också men den är ju så ofattbart kall /mvh kallaste människan på jorden. 

 

15. Vilken högtid är din favorit, julen, midsommar, påsk etc? Och varför?
Julen. För att den är så mys.

 

16. Beskriv den perfekta outfiten?
Enligt mig är verkar det vara jeans, en skön stickad tröja/tshirt och munkjacka, dunjacka/jeansjacka, docs och ryggsäck. Klär mig alltid i det så.

 

17. Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda svenska folket ifrån genom att banna, som t ex gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc?
Hur många gånger har man inte tänkt "WTF???" för att några år senare gå klädd i just det. Sååååå inget???

 

18. På tal om mode, din favoritbutik?
Forever 21 var en jävla hit.

 

19. Favoritplagg som du har i garderoben? Får gärna illustrera med bild.
Plagg?? Älskar mina martens mest juuu! Och jeansjackan jag köpte i London. DEN är mitt bästa plagg.

 

20. Favoritoutfit som du har haft på dig hittills i ditt liv?
No idea?? Älskade balen för att jag nog aldrig känt mig så fin.

 

21. Favoritplagg på en man?
Stickad tröja eller niceig skjorta. Han bör dock ha nice hår också. Viktigaste grejen.

 

22. På tal om killar, vad föredrar du, svenskar eller utländska?
Alltså......alla???

 

23. Beskriv en egenskap hos en man som du skulle vilja ha, t ex mörk röst, synliga ådror etc.
Han ska vara askonstig (som jag då) och jävligt kär i mig. Resten blir nog bra.

 

24. Vad är det mest romantiska en kille gjort för dig?
Gått x antal km för att få pussas och sova bredvid mig.

 

25. Vad är det mest romantiska du gjort för en kille?
Oj, haha. Inget??? Dålig människa jag eeee.

 

26. Vad är den perfekta presenten? Ifall du skulle fylla år imorgon.
En stor jävla kram och en weekend någonstans. Skulle jävlat kunna åka till rosvik över helgen bara.

 

27. Vad är den hemskaste presenten du fått?
Har nog aldrig fått någon sådan??

 

28. Cola eller fanta?
Vatten?? Nä men fanta tror jag. Eller I don't care.

 

29. Choklad eller sur/salt godis?
Choklad!

 

30. Sallad eller McDonalds?
Sallad, alla dagar i veckan.

 

31. Myskväll eller utekväll?
En av varje :))))

 

32. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?
Alltså, inget av alternativen är väl bra?? Bäst är väl ändå en KOMBO av de tu.

 

33. Pengar eller kärlek?
Love conquers all

 

34. Tåg/buss eller bil?
Buss är mysigt, speciellt om den ska till Kanda. Men bil är softigast.

 

35. Bloggen, instagram eller twitter?
Instagram, för att det är så mysigt. 

 

37. The Notebook eller Fast and the furious filmerna?
Snacka om timing på frågan?? Men notebook.

 

38. Roligaste fyllehistoria?
Kan vara när Charlotte hade sönder min dusch?? Eller dagen efter midsommar hos lisa, promenaden till stan därifrån?? Eller när jag bet min lillebror i armen?? HALLÅ!! Finns för många alternativ......

 

39. Pinsammaste fyllehistoria?
Och den skulle jag skriva här? Do not think so:))

 

40. Om du läser bästa vän, vem tänker du då på?
Charlotte och Lisa. Och mamma.

 

41. Något som du är riktigt rädd för? Spindlar, framtiden, att misslyckas etc.
Framtiden, vad som komma skall helt enkelt. Mörker, döden, kärleken. Och att misslyckas, kan vara det värsta jag vet.

 

42. En vacker mening som har fastnat hos dig?
Ni får två, hihi.
Jag slåss och håller kroppen varm, slåss för drömmen om din varma famn.
I staden jag trodde att jag träffat alla fick du mitt hjärta att stanna.

 

43. Dra ett skämt?
Alla barnen sprang ifrån kannibalerna, förutom Arne - han blev chili con carne.

 

44. Ditt finaste minne från dina gymnasietider?
Älskar den gången då vi satt i fr14 och dunkade tomorrowland-klipp. När Carina kom upp och klagade på att hon inte kunde hålla lektion i fr2 (två våningar under), för att vi var för högljudda. Eleverna hennes hörde inte vad hon sa. Då vi skrattade och sänkte litegrann medan hon fortfarande var där. För att sen höja när hon lämnat oss. Mitt finaste minne är alla minnen. Klassen, familjen, vi.

 

45. Det roligaste som hände dig under gymnasiet? T ex, faceplanta (ramla framför alla på ansiktet)
Finns så jävla många alternativ här också. OJ som jag har skrattat under dessa år. Hojtar till om något kissa-på-sig-roligt kommer upp när minnesblockaden hävs.

 

46. Något som du önskar att du kunde ha gjort under gymnasiet? (t ex vara mer social, vara mindre social)
Seriöst nej. Växte jävligt mycket under gymnasietiden. Var så jävla lost i början av gymnasiet, osäker gällande allt och alla. Självklart hade jag kunnat göra massa grejer bättre/mer/mindre osvosv. Men såna tankar ska inte tänkas. Var glad över hur allt var och blev istället!

 

47. Något som du vill uppleva i livet som du inte hunnit göra än?
Plugga på universitet, bli kär i någon som är kär i mig, skaffa ett "riktigt" jobb och sluta med detta springvickande, gifta mig, skaffa kiddos osvosv. You know the story.

 

48. Nämn tre saker på din att-göra-lista?
Ringa vaktmästaren, ta ner kartongen med julgrejerna i källaren, hämta jord hos mormor och morfar. Kul grejer va:)))

 

49. Beskriv din favoritscen från en film/serie alt. länka med youtube.
Älskar i sista avsnittet av vänner, när Ross lyssnar på Rachels meddelande på sin telefonsvarare och så skriker han "DID SHE GET OFF???????" sen står hon bakom honom "I got off". Ååååh! Gråter alltid.

 

50. Berätta tre saker om dig själv som ingen vet? (sjunger i duschen, äter baklänges middag etc)
1. Jag drömmer mardrömmar minst tre gånger i veckan nuförtiden.
2. Jag skriver, hela tiden.
3. Jag lever på kanelknäckebröd, äter det jämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0