2013-08-07, 23:37

På fredag tar mitt sommarschema slut. På fredag tar alla mina planer slut. På fredag är mitt liv ett tomt blad. Ingenting är säkert. Ingenting är bestämt. Allt är öppet. Och det skrämmer mig. Mer än jag trodde att det skulle.
 
Men än är det inte fredag. Än har jag två arbetsdagar kvar. Två dagar med jordens finaste hemtjänsttjejer. Världens finaste vikarier och kollegor. Det ska firas. Har bakat en hallon/citronkaka som vi ska kalasa på. Sen på fredagkväll är det fest. Vikariefest. Som tack och bock för sommaren. Som avslut på det här. Men även en fortsättning. En fortsättning på vår vänskap. På de band vi knutit till varandra i sommar. Som vi skrattat. Som vi (läs jag) gråtit. 
 
Oj vad de räddat många dagar. Satt ett leende på mina läppar. Fått mig att vrida mig i skratt, även dagar som börjat som rena helvetet.
 
Så tack flickor. Gulle ni.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0