2012-09-27, 19:02

Ska strax skjutsa min förväntansfulla lillasyster till stan. Hon ska på tjejkvällen. Minns det, som om det vore igår, när det var jag. Jag som fixade håret, noggrant valde kläder och skrattande köpte massa onödiga grejer och fikade med mina kompisar. Klockan var mycket, i vanliga fall läggdags. Och där gick vi strosande på stan. Spännande var det. Höjdpunkter.
 
Jag och Lise skulle egentligen också dit. Men vi blev lite lata, eller gamla kanske. "Så mycket folk och bara trångt överallt". Stafettpinnen är, med andra ord, numera hos lillasyster. Må hon vårda den ömt. För snart är hon stor. Min lilla tjej. Som faktiskt inte är så liten längre. Går i femman, störst på skolan. Tack och lov så har storasyster inte hunnit bli pinsam ännu. Men den dagen kommer nog.
 
Oj vad jag älskar dig. Min lilla skatt.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0