bregenz - mitt hem till sommaren



Har googlat lite och kollat på olika resesidor (denna var en hit!).

Så här ovan ser ni bilder på stället där jag ska bo och arbeta i sommar. Ser inte helt fel ut, right? Precis vid vattnet, naturnära och samtidigt stadsnära. Oerhört vackert ser det ut att vara! Linbana, stort poolområde samt bodensjön ett stenkast från där jag bor och en massa massa annat! Ska få en egen cykel så lär ta mig fram och runt rätt lätt, sen är det en busshållsplats (tackar google maps för den kunskapen) på samma gata som jag kommer bo på.

Det röda a:et på bilden är alltså där jag kommer bo!

Under sommaren är det ett festspel i staden. Ett år lockade den till sig hela 300 000 besökare!! Denna kommer jag få vara med om i år. Scenen är precis vid sjön och väldigt näre ett oerhört vackert museum som är känt i arkitektursynpunkt.

En Bond film, Quantum of Solace, spelades delvis in vid sjön. Så nu måste jag nästan se den, bara för att få en lite bättre bild av allt :)

Här kan man se en liten film, mest visas linbanorna men även lite av staden syns. Om ni ser den så ska jag bo åt höger :)
Kommentarer
Postat av: Felicia

Vad ska du jobba med? :)

2011-05-02 @ 21:01:50
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

ser jättefint ut!



//Anna

driver webshoppen Avanna.se med egendesignade linnen tshirts tygkassar och posters.

www.avanna.se

2011-05-02 @ 22:57:43
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: lizette

åh, vad härligt!

vad ska du göra där då? :)

2011-05-03 @ 09:04:47
URL: http://shawshank.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0