Tankar



Jag undrar om språket man pratar hela dagarna kan hinna förändra insidan (tankarna, drömmarna mm..) efter bara en och en halv vecka..? Är det möjligt? Jag har fått in lite engelska ord i mina tankar, undra om det verkligen är så, eller om det bara är önskedrömmar..?

För jag älskar det här, att prata engelska hela dagarna!

Det är dock inte riktigt lika kul att lyssna på tyska stora delar av dagarna.. Men sånt jag får ta, när jag befinner mig här.. Om jag verkligen koncentrerar mig förstår jag vissa ord och kan då få ihop sammanhanget. Blir litelättare för var dag som går.

Har varit här en vecka nu.. Känns inte alls så, känns som att jag har varit här under jättelång tid (inte nödvändigtvis på ett dåligt sätt, men inte heller motsatsen) Känns som att jag har gjort en massa, träffat en massa människor. Men ändå så har knappt gjort nå. Helt enkelt känns det som att jag levt det här livet under en längre period än vad jag verkligen gjort. En och en halv vecka som känts som en smärre evighet.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0