Jag började dagen med att packa shorts och bikini men böt snabbt ut det till mina stickade vantar. I slutändan behövdes ingetdera..


Idag hade Christine sista repet innan genrep på deras föreställning. Så jag tog med mig en sovande Smilla ut på en promenix.. Fanns inte så mycket att titta på och eftersom att jag inte ville gå vilse höll jag mig på ungefär samma område. Människorna där måste ha trott att jag var förrvirrad eller nå.. Så många gånger som jag gick förbi. För att fördriva tiden gick jag in på några (mat)affärer.. Där köpte jag chips, iste, choklad och en hårborste ( min glömde jag hemma i norr..) Sen satte jag mig på en parkbänk vid kyrkan, drack lite iste och läste min bok.

Har hunnit med en del annat också.. Såklart. Nu hade jag tänkt gå upp och tjuvkika på vad det blir för mat idag, pratades om grillat.. Men we'll see.. Förövrigt älskar jag maten här! För någon dag sen åt vi franskalammkorvar, tänkte på mami då. Har ätit en massa annan god mat också, men korven var verkligen toooppen!

Igår, när svenskarna var här, hade Elisabeth bakat en chokladkaka som vi åt med grädde och jurdgubbar. Då kände jag en liten uns av smak av den svenska sommaren.

Hoppas ni har det bra uppe i norr, kram på er!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0