Dagens händelser här i Österrike (och Tyskland)


Idag har jag varit i stan och skaffat ett österrikiskt telefonnummer (kan skicka numret pappa, men har även på den svenska telefonen hela tiden.). Sen gick jag och Smilla på en promenix, tog bilderna ovan då. Efter det köpte vi lite lunch och drog oss mot Tyskland. Där fick jag strosa runt medans Christine och Smilla var hos läkaren. Vi var i en sån otroligt mysig stad, Wagnen heter den ifall ni är nyfikna ;) Därefter for vi till en av Christine och CDs kompisar, de har nyligen köpt hus och håller just nu på att renovera, verkligen ett jättefint hus! Vi spenderade några timmar där, till en början var det bara engelska som pratades men efter ett tag rann det ut i sanden och tyskan tog över. Så jag satt mest och såg vacker ut (läs som ett fån).

Nu på kvällen har vi inte gjort särkskilt mycket. Har fått träffa Kurt, deras kompis som pratar svenska. Trevlig typ det där!

Nu hade jag tänkt hoppa i säng. Slår nog på ett oth avsnitt innan, trots att jag måste upp tidigt imorgon.. Jag som hade tänkt packa upp alla grejer och göra det hemtrevligt härinne, får bli imorgon istället. Om jag har möjlighet då vill säga. Sov gott på er!

Förresten, tidsinställer ett (eller två) inlägg till imorgon, så det inte blir lika tomt som idag :)
Kommentarer
Postat av: mamma

Jättevackert! Du får då se lite natur på dina promenader gumman;)

2011-06-16 @ 10:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0