Mitt numera vanliga ämne - mat!


Alla resturanger, caféer och liknande var öppet igårkväll i Lindau. Så jag svängde in på en gelateria och köpte denna bägare med glass. Och herre min vad gott det var! Tror faktiskt det var den godaste glass jag någonsin ätit!

När jag var påväg till tågstationen för att se tid för nästa tåg, så gick jag förbi ett litet café. Tittade in lite snabbt och forsatte gå. Sen backade jag tillbaka och gick in, det såg ut som ett ställe som jag skulle gilla. Himla rätt hade jag, för oj vad mysigt det var! Skulle kunna tagit med mig allt därifrån. Köpte med mig en tekopp och satt mig på deras uteservering. Det var inte heller vilket te som helst - utan kusmite. Rysligt gott var det!

Hade egentligen tänkt hålla detta för mig själv, att jag köpte en glass till.. Men, det är sommar, jag var sugen och jag vågade inte gå tillbaka och köpa en till på gelaterian. Dessutom så hade jag inte använt någonting av förra veckans lön. En McFlurry magnum brownie blev det istället, inte lika god men god. Kan skryta med att jag beställde den på tyska ;)

Sen när vi kom tillbaka hit, då stekte jag mig en kotlett och lite potatis sen tidigare. Hade inte ätit någon middag tidigare.. Gott var även det.

Glass och te är min akilleshäl i matväg! Och sallad.. Och chips... Och frukt.. Och choklad... Och kött, pommes frites, melon, nyponsoppa och och och.... Okej, ni fattar nog.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0