Min dag började med sovmorgon följt av lite skype och lite oth. Den avslutas på samma sätt.


Idag tog jag tåget till Dornbirn, precis som igår. Idag var jag dock ensam. Som sagt var så var jag ledig idag. Så drog dit för att kolla i butiker. Finns en himla massa bra butiker där.

Hittade en som verkligen hade alla möjliga olika märken. Vero moda (yes, det finns här), Levi's, Tommy Hilfiger - ja ni fattar.. Hittade tre grejer där och är så himlahimla nöjd med dem! Hade tänkt visa er nu, men kom på den smarta idéen att jag tidsinställer det till under veckan istället. Då vi befinner oss uppe i bergen.

När jag gick förbi en uteservering hörde jag några norskar sitta där, hade nästan lust att vända mig dit och säga; Hej, jag är från Sverige! Fast vad hade det gett dem, och mig? Ingenting troligtvis, bara en konstig situation.. Så jag lät bli. För någon dag sen såg jag en snubbe med en vit tröja och blå text där det stod SUOMI. Synd att det inte stod Sverige tänkte jag. Sen tänkte jag, det borde alla svenskar vara tvungna att ha på sig när det är utomlands, en tröja där det står Sverige, svensk eller nå sånt. För då vet jag att dem är svenskar. Sen slog det mig, jag har ju ingen sån tröja. Så varför tycker jag då att alla andra borde ha det?

Förresten så tog min finaste lillebror moppekortet idag. Grattis bästa du!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0